SpørgsmålstegnOfte stillede spørgsmål

Hvorfor skal jeg vælge ActiveHorse® til løsdrift?

Du skal vælge et ActiveHorse® staldanlæg, fordi dine heste skal have det bedste og leve et naturligt hesteliv. Du får en langtidsholdbar, driftsikker løsning, når du vælger et staldanlæg fra ActiveHorse®. ActiveHorse® produkterne er bygget til at modstå hestenes daglige slid og vejrets påvirkning -   dag efter dag, år efter år. 
Du bør også prioritere leverandørtryghed og service. BoPil har eksisteret i mange år, og vi har fokus på fodersystemernes driftsikkerhed, kundeservice og ikke mindst nærheden til vores kunder. Vi uddanner dig og dit personale i at bruge staldanlægget, og vores produkter sikrer dig og dine ansatte et godt arbejdsmiljø med høj sikkerhed i arbejdet. Vores service, telefon- og onlinesupport er hurtig og præcis, så du altid har et velfungerende anlæg, som du og dine heste får stor glæde af i mange år. 

Skal jeg vælge grovfoderstation eller kraftfoderstation eller både/og?

Det afhænger af dine heste, din virksomhed, hesteejernes indstilling og deres behov. Det optimale er altid at vælge en kraftfoderstation, en grovfoderstation med individuel udfodring samt en høhæk med ubegrænset adgang til stråfoder.

Hvad er den største forskel på at have heste i en traditionel stald med bokse sammenlignet med et ActiveHorse® staldanlæg?

Mere frihed for hesteejerne og hestenes velbefindende. Heste, som normalt tilbringer mange timer i boks, og som ikke er vant til at være sammen med andre heste i en gruppe, får øget risiko for skader, når de lukkes ud i flokke, grundet en ophobet mængde energi. Heste, som normalt går ude i grupper, har ingen øget risiko for at få skader. Du sparer også meget arbejdstid, når du ikke skal fodre og muge m.m. - tid, som du i stedet kan bruge sammen med hesten.

Skal jeg have store jordarealer jord?

Nej, Et ActiveHorse® staldanlæg kræver cirka samme plads som en traditionel stald. Hvilehallen skal tilbyde 8-10 m2 pr stor hest, og foderfolden skal være ca. 100 m2. Vi anbefaler dog at gøre hvilehallen større end loven kræver.  

Kan ActiveHorse® bruges til alle heste?

Ja. Du kan dog ikke have hingste i et ActiveHorse® staldanlæg. 

Kan ActiveHorse® bruges til konkurrenceheste?

Heste, som trænes hårdt, har behov for at kunne bevæge sig naturligt hele døgnet for at blive stærke. Hestens bevægeapparat kræver blodomløb for at restituere muskler, led og sener efter træning. Restitution fungerer dårligt, når hesten står stille.
Hestens evne til at tilpasse sig klimaet er betydeligt større end de fleste tror. Når der f.eks. ikke findes heste i det nordlige Sverige skyldes det alene, at der er for koldt til at græsset kan gro - ikke at det er for koldt for hestene.

Min hoppe rangerer meget højt i flokken - hvad gør jeg?

Sørg for at have individuel fodring af såvel kraft- som grovfoder.

Hvad gør jeg, hvis en hest bliver syg? Eller en ny hest skal i karantæne?

Der er mulighed for at lave en sygeboks i anlægget. Boksen kan laves indendørs med udgang til et mindre indhegnet område i det udendørs foderområde.

Hvor lang tid går der, inden hestene kan finde ud af at bruge foderstationerne?

Du kan hjælpe ved på afstand at bruge fjernbetjeningen til stationerne. De fleste heste lærer det hurtigt. For enkelte heste tager det længere tid. I gennemsnit skal du regne med ca. 5 dage. Heste, der er bange for transportere, skal typisk bruge lidt længere tid til at blive fortrolige med stationerne. Når de har lært at bruge stationerne, er de oftest ikke længere bange for transportere. 

Hvor dybt skal ledningerne graves ned?

Vandledninger skal graves ned i frostfri dybde (ca. 1 m). Elledninger kan trækkes i et seperat rør sammen med vandledningen. 

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg får problemer med computer, mangler reservedele, skal have service på anlægget etc.?

Du kontakter BoPil Horse Hotline, som via internettet kan gå ind på din computer og hjælpe, som om vi var på stedet. Du kan med fordel tilmelde dig BoPil Horse's Fast Service, så sørger BoPil Horse for, at dit anlæg bliver efterset regelmæssigt. Kontakt BoPil Horse på +45 74 40 70 25.